هر ایرانی، یک دلواپس/ صدای واحد ایران علیه سخنان ضد ایرانی رئیس جمهور امریکا

هر ایرانی، یک دلواپس/ صدای واحد ایران علیه سخنان ضد ایرانی رئیس جمهور امریکا

 هر ایرانی، یک دلواپس/ صدای واحد ایران علیه سخنان ضد ایرانی رئیس جمهور امریکا
اگرچه سخنان روز گذشته ترامپ برای بسیاری از مردم ایران درد ناک بود، اما یک مزیت داشت و آنهم این که تمام مردم ایران را دلواپس منافع ملی، تمامیت ارضی و نظام سیاسی کرد. سخنانی که باعث شد همان هایی که تا دیروز مدام بر تنش زدایی با امریکا اصرار داشتند و از دیدار ظریف با جان کری و تماس تلفنی روحانی-اوباما اشک شوق در چشمانشان حلقه زده بود، شب گذشته امریکا را عریان تر از همیشه دیدند. همین هم باعث شد تا شب گذشته صفحات اجتماعی یک دست به سخنان ضد ایرانی رئیس جمهور امریکا واکنش نشان دهند.

پنج سال زمان کمی برای تجربه و کسب عبرت نیست، اما بعضی اوقات می ارزد. شاید هزاران مقاله و کتاب و سخنرانی به اندازه همین چند دقیقه سخنان دیشب ترامپ برای نشان دادن چهره واقعی امریکا فایده نداشته باشد. سخنانی که باعث شد از ساعت های پایانی دیروز جمعه 21 مهر، از تمام ایران و حتی کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی تنها یک صدا به گوش برسد.

 ترامپ از چند هفته پیش وعده داده بود که «نظرم را در باره برجام  اعلام خواهم کرد». دیشب به وعده خود عمل کرد و در سخنانی از برنامه امریکا در نحوه مواجه با ایران، آینده برجام و همچنین تاریخ ایران، مردم و نظام ایران سخن گفت. ترامپ در سخنانی توهین آمیز ملت ایران را تروریست خواند، از خلیج فارس با عنوان خلیج عربی نام برد و انتقادات همیشگی خود را نسبت به برجام بار دیگر تکرار کرد. البته ترامپ در میان سخنانش از فتنه 88 نیز نام برد و سران فتنه را به عنوان رهبران اصلاح طلب یاد کرد.

 

اگرچه سخنان روز گذشته ترامپ برای بسیاری از مردم ایران درد ناک بود، اما یک مزیت داشت و آنهم این که تمام مردم ایران را دلواپس منافع ملی، تمامیت ارضی و نظام سیاسی کرد. سخنانی که باعث شد همان هایی که تا دیروز مدام بر تنش زدایی با امریکا اصرار داشتند و از دیدار ظریف با جان کری و تماس تلفنی روحانی-اوباما اشک شوق در چشمانشان حلقه زده بود، شب گذشته امریکا را عریان تر از همیشه دیدند. همین هم باعث شد تا شب گذشته صفحات اجتماعی یک دست به سخنان ضد ایرانی رئیس جمهور امریکا واکنش نشان دهند:

 

«مهم نیست ترامپ به PersianGulf چی میگه مهم اینه که فرمانده ناوهاش موقع عبورازاین خلیج،اسمش روبه زبان فارسی میگن»

 

«غمگینم! مثل فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس که درمانده شده از این بعد چطور باید از ایستگاه دریایی سپاه سر سلامت گذر کند!»

 

«به خلیج فارس می‌گه عربی، به ایرانیان می‌گه «ملت تروریست»، ایرانیان رو از رفتن به آمریکا منع کرده. آره آره. آمریکا دولت و ملت رو یکی نمیدونه».

«تنها کسانی که از حرف‌های امروز ترامپ حمایت کردند؛ اسراییل٬ عربستان، تروریست‌های مجاهدین‌خلق و یه تعداد بی‌وطن دیگه در همین توییتر فارسی».

 

«ترامپ اگه فامیلش رو تغییر بده به ترامب عربستان بیشتر خوشش میاد حتی ممکنه باز هم سلاح بخره»

 

« مردي كه ليست جنايت هاي بين المللي كشورش قابل روخواني هم نيست حالا اتهام هاي اثبات نشده عليه ايران را ليست مي كند!»

 

«برای آنها که هنوز فریب «فرق گذاشتن میان دولت و ملت» برایشان رو نشده! ترامپ:درباره ایران سخنرانی خواهم کرد، یک "ملت تروریست"..»

«بوش هم مثل همین ترامپ بود.وقتی بمب اتم درعراق نیافت دنبال توجیه رفت:تروریست،گسترش صلح،دموکراسی و البته امنیت امریکا!»

 

« کل خاورمیانه قربانیان سیاستهای کثیف و مداخله‌جویانه آمریکا و متحدانش است آن وقت مردم ایران را قربانیان حاکمیت خطاب می‌کند!»

 

« روایت تاریخی هست که میگه: ترامپ از ملوانان نیروی دریایی آمریکا پرسید: کجای دنیا ازهمه بیشتر خفت و خواری کشیدید: گفتند: خلیج فارس خلیج فارس»

 

« میگه چرا هشتگ ضدآمریکا نمیزنی؟

-بزرگوار! وقتی روحانی،تاجزاده، ابطحی، ابتکار، مطهری و... همه شور ضدآمریکایی گرفتن من فقط نشستم و لذت میبرم!»

 

البته این تنها واکنشی نبود که در برابر اظهارات دیشب ترامپ در شبکه های اجتماعی دیده شد. بخش دیگری از کاربران شبکه های اجتماعی که در پنج سال گذشته از سوی روحانی و حامیان او «دلواپس» نامیده شده بودند، شب گذشته در کنار اعتراض به اظهارات سخیف ترامپ، ضمن تاکید بر این که "وحدت" بالاترین ضرورت کشور است، از لزوم توجه دادن توده ها به تبعات اعتماد به ابلهان و مردم فریبان داخلی هم سخن گفتند:

 

« طول کشید تا همه بفهمند چرا هیچگاه به امریکا اعتماد نداشتیم و هرگز اعتماد نخواهیم کرد، اما می‌ارزید.»

«حرفهای امشب روحانی را پنج سال است تکرار میکنیم، می‌گفت دلواپسید؟ به جهنم برید جایی که نلرزید. خوشحالیم امشب روحانی به خیل دلواپس ها پیوست».

 

«لکن اینطور نباشد که اگر ما بحث وحدت ملی در مقابل دشمن وحشی را مطرح می‌کنیم، برجامیست‌ها فکر کنند اعتماد خرکی آنها به آمریکا را فراموش کردیم!»

«زمان خاتمی بعد از گفتگوی تمدنها محور شرارت نامیده شدیم.حالا هم به برکت روحانی و مذاکره یاغی نامیده شدیم. از یه سوراخ دو بار گزیده شدیم!».

 

«اینکه فقط از خلیج فارس نگفتن ترامپ ناراحت بشی،مثل اینه که خانوادتو بکشن بعد تواز قاتل ناراحت بشی فقط بخاطر اینکه بهت گفت بیشعور».

 

«وقتی میخواهند دیپلماسی نابخردانه‌ی غربگرایانه را پیش ببرند، از هیچ افترایی به منتقدان دریغ نمیکنند. افتضاحش که درآمد، صحبت از اتحاد میکنند».

 

«استفاده ترامپ از خلیج ع.ر.ب.ی باعث نمیشه ما فراموش کنیم که برجام را خدا آورد و همه تحریم ها روز اول بعد از توافق لغو شد و از روکود عبورکردیم».

 

 

 

 

 

 

 

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 22 مهر 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: